Pokój dziecięcy miejscem nauki i zabawy

źródło: www.italiameble.pl

Zobacz także:

  • Gdynia Design Days 2013

    12 lipca 2013

    Podczas lipcowego festiwalu Gdynia Design Days, który zakończył się 14 lipca, byliśmy świadkami wręcz eksplozji pomysłów i talentu polskich projektantów. Niestety, „ale to już było, znikło gdzieś za nami", jak mówią słowa piosenki Maryli Rodowicz. A szkoda. Na gości tegorocznej, szóstej edycji festiwalu Gdynia Design Days czekało wiele atrakcji, między innymi znakomite wystawy zorganizowane w Pomorskim Parku Naukowo-Technicznym. Tytułowa wystawa "Na styku", które to hasło było myślą przewodnią tegorocznej edycji festiwalu, stanowiła doskonałą okazję zobaczenia prototypów czołowych polskich projektantów zainspirowanych tematem przewodnim festiwalu. Z kolei wystawa "Design Innowacyjny. Rzeczy piękne i mądre" prezentowała innowacyjne prace projektantów zarówno z Polski jak i zagranicy. Podczas festiwalu Gdynia Desig Days była także okazja zapoznania się z efektami działalności Wydziału Architektury i Wzornicywa gdańskiej ASP pt. "Dyplomy ASP w Gdańsku". Szósta edycja Gdynia Design Days współtworzona była w dużym stopniu przez lokalne środowisko projektowe. Doradcą projektowym a także kuratorem głównej wystawy "Na styku" był Paweł Pomorski ze studia MALAFOR. MALAFOR jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów i nagród, między innymi Red Dot Award 2012 za Blow Sofę. Po dwóch latach przerwy na Plac Grunwaldzki w nowej odsłonie powrócił Terminal Designu. Twórcą tego projektu jest grupa Tabanda z Gdańska, którą tworzą Megi Malinowska, Filip Ludka i Tomasz Kempa. W piętrowej konstrukcji znalazły się przestrzeń wystawiennicza, wykładowa, warsztatowa, strefa multimedialna, przestrzeń gastronomiczna oraz księgarnia. Naszą uwagę zwróciły krzesła Tabanda, zaprezentowane podczas Gdynia Design Days, które szerzej opiszemy w odrębnym artykule (serwis meblarstwo.pl - przyp. red.). - Wśród wielu utalentowanych twórców z listy uczestników festiwalu warto było zwrócić uwagę także na Nitkę z Wyobraźnią, meble ogrodowe Witamina D i Esy Magnesy - podsumowuje Kuba Kozłowski, młody gdyński projektant, którego działalność skoncentrowana jest na aranżacji wnętrz. Spod ręki Nitki z Wyobraźnią, czyli Justyny Trapkowskiej z Gdyni, wychodzą unikalne przedmioty tekstylne codziennego użytku. Nitka z Wyobraźnią jest to indywidualna inicjatywa twórcza, która wyrosła z miłości do wyrobów najwyższej jakości. - Jestem skoncentrowana na sztuce użytkowej, od koncepcji począwszy na wykonawstwie kończąc. Moją inspiracją są grafika, różnorodność faktur i kolorów - mówi Justyna Trapkowska. - Obecnie w centrum mojego zainteresowania są niepowtarzalne przedmioty użytkowe, tworzone w niskich nakładach. Są to przede wszystkim poduszki. Zawsze są dopracowane z dbałością o perfekcyjne wykonanie, niepowtarzalne wzornictwo. W moich pracach pojawiają się motywy zaczerpnięte z otaczającego świata, poddane osobistej transformacji. Są tu sowy, kolorowe tukany i inne ptaki, wesołe chmury, lalki KOKESHI a nawet wąsy. Podkreślmy, że przedmioty te stwarzają we wnętrzu niepowtarzalny, ciepły klimat, który jest odzwierciedleniem osobowości Justyny Trapkowskiej. Z kolei WITAMINA D to nowa, autorska inicjatywa tworzona przez młody duet projektowy z Gdańska Małgorzatę Knobloch i Igora Wiktorowicza. Tworzą oni nowe formy do ogrodu, na taras i tereny zielone. - Projektujemy z myślą o terenach zewnętrznych, ale proponowane przez nas formy mogą zaistnieć również we wnętrzach. Inspiruje nas natura, jej zmienność i surowość - mówią projektanci z WITAMINY D. - Tworzymy rzeczy trwałe, proste, funkcjonalne i piękne. Takie, które dobrze czują się w otoczeniu natury. Prezentacji twórczości projektantów podczas gdyńskiego festiwalu towarzyszyło wiele wydarzeń. Była okazja uczestniczenia w warsztatach, spotkań z najlepszymi polskimi projektantami, obejrzenia pokazów mody, posłuchania jazzu w wykonaniu Wojtka Mazolewskiego, zrobienia zakupów w nowym, odświeżonym Projekt Markecie a także wypoczynku w strefie letniego relaksu. Wydarzenia targowe swoim zasięgiem objęły także inne punkty Gdyni. Do obejrzenia była wystawa „W witrynach”, prezentująca młodych projektantów, którzy w swojej wizji przedmiotu wychodzą poza wyznaczone granice. Kolejna siódma edycja festiwalu Gdynia Design Days odbędzie się za rok. Jeszcze do końca lipca można oglądać wystawy znajdujące się w Pomorskim Parku Naukowo-Technicznym.

  • MtM Ostróda Jesień 2013

    13 września 2013

    6 września br. zakończyła się jubileuszowa, 40. edycja Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie, w trakcie której po raz pierwszy odbyły się Targi Maszyn i Akcesoriów AMiA oraz Targi Wnętrz Arena Inside. Wydarzenie odwiedziło 10 150 gości z Polski i zagranicy, gdzie przeważali decydenci z Europy Wschodniej. Na 14 000 mkw. powierzchni wystawienniczej zaprezentowało się ponad stu wystawców z kraju i zagranicy. Wśród nich znalazły się zarówno debiutujące marki meblowe, jak i czołowi producenci z branży, m.in. FORTE, MEBLE WÓJCIK, MEBLOMAK, MK FOAM, JANPOL, STOLKAR, EUROFIRANY, BENIX. Na stoiskach obecne były także firmy usługowe zajmujące się aranżacją i projektowaniem wnętrz oraz wydawnictwa branżowe. Arena dobrych kontraktówNa 123 stoiskach zaprezentowano całą gamę najnowszych modeli mebli wypoczynkowych, sypialnianych, stylowych, a nawet dziecięcych. Mogliśmy zapoznać się z szeroką ofertą modnych mebli, designerskich krzeseł z plastiku, foteli z jeansu, fikuśnych stołów, ale także tradycyjnych i funkcjonalnych sof, narożników czy komód. Można było także wybierać spośród ogromnej liczby artykułów wyposażenia wnętrz. Międzynarodowe Targi Meblowe to wyjątkowy moment roku, w którym w jednym miejscu i czasie producenci mogą spotkać się ze swoimi partnerami biznesowymi, aby przedstawić im najnowsze propozycje ze świata kolekcji meblowych będących podstawą do opiniowania wzorów i kontraktacji zamówień. - Na tegorocznej edycji pojawiło się wielu naszych klientów oraz partnerów handlowych – powiedział Aleksander Bożek z firmy Benix. - Obecność na takim wydarzeniu jest bardzo ważna, bo nie sprowadza się tylko do oglądania mebli w katalogu. Pozwala odwiedzającym na dotknięcie mebla i zobaczenie modeli, które oferujemy, na własne oczy. Daje także możliwość zyskania nowych kontaktów i jest okazją do spotkań biznesowych w miłej i luźnej atmosferze. Na kilkudziesięciu stoiskach strefy AMiA ofertę zaprezentowały firmy produkujące m.in. maszyny dla przemysłu tekstylnego i tapicerskiego, systemy odpylające i filtrujące oraz akcesoria i fabrykaty. Firma Allcomp pokazała system MMS (Machine Moving System), umożliwiający pracę cuttera z kilkoma równoległymi stanowiskami. Po raz pierwszy w Ostródzie gościliśmy firmy Semaco, Joldija, Schuko i Bellussi Group. - Dużym plusem Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie jest to, że pojawiają się na nich tylko profesjonaliści i nie jest to impreza otwarta – powiedział Sarunas Strażnickas, menager ds. eksportu firmy Joldija. - Dzięki temu wiem, że jeśli ktoś ode mnie weźmie nóżki do mebli czy uchwyt do szafki, to faktycznie jest nimi zainteresowany. Zarówno wśród zwiedzających z Polski jak i zagranicy obecni byli dyrektorzy i prezesi firm, szefowie działów marketingu, kierownicy i właściciele sklepów oraz dyrektorzy pionów produkcyjnych. Międzynarodowy wymiar MTMTej jesieni organizatorzy postawili na ścisłą współpracę z partnerami ze Wschodu. A wszystko to dzięki ścisłej współpracy z Izbami Przemysłowo-Handlowymi w Kaliningradzie i Lwowie, które w sumie zrzeszają 700 firm ze Wschodu. - Międzynarodowe Targi Meblowe mają wiele atutów, które już zwabiają do Ostródy pojedynczych rosyjskich przedsiębiorców, a będą ich wkrótce zwabiać dużo więcej – powiedziała Elena Romanowa, dyrektor Wydziału Współpracy Międzynarodowej Kaliningradzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Wśród zagranicznych gości obecni byli także klienci z Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Słowacji, Czech, Finlandii i Szwecji. - Przed targami zapewnialiśmy wystawców o obecności klientów z zagranicy i spełniliśmy naszą obietnicę. Wizyta klientów z Ukrainy, Litwy, Łotwy, Rosji czy krajów skandynawskich przełożyła się na dużą liczbę zamówień oraz nowych kontaktów – powiedział Robert Mieldziuk, manager projektu. Opinię tę potwierdza Adam Dmuchowski z firmy Werxal: - Wielokrotnie braliśmy udział w MTM Ostróda i zawsze byliśmy zadowoleni z osiągniętych efektów sprzedażowych i marketingowych. Jednak 40. edycja przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. – powiedział Adam Dmuchowski. - Z racji położenia firmy oraz asortymentu, sprzedaż eksportowa jest ukierunkowana na rynek Obwodu Kaliningradzkiego, Litwy, Łotwy, Estonii, Białorusi, Ukrainy, Czech, Słowacji oraz Rosji. Oceniając strukturę klientów odwiedzających stoisko, najwięcej odwiedzających pochodziło z interesujących nas rynków. Nie brakowało też gości np. z Niemiec, Holandii, Francji, Chorwacji, a nawet Izraela. W gronie wystawców z zagranicy znaleźli się: włoska firma Bellussi, Joldija z Litwy oraz grecka marka Inart. – Targi to element marketingu poprzedzającego sprzedaż. Dlatego pojawiliśmy się tu – powiedziała Agnieszka Gallas, menager sprzedaży Bellussi Group. – Chcielibyśmy, aby dzięki Ostródzie marka Bellussi była bardziej rozpoznawalna. Rozmowy o biznesie i nie tylko…Ze względu na formułę targów w trakcie wydarzenia odbyło się mnóstwo rozmów biznesowych. Ponadto codziennie na scenie miały miejsce prezentacje, warsztaty i wykłady. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się panel dyskusyjny zorganizowany przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli. Uczestnicy: Piotr Wójcik, Wojciech Gieburowski, Marcin Tomiczek, Tadeusz Respondek, Andrzej Willman oraz Artur Szynaka odpowiadali na pytania dotyczące przyszłości handlu meblami w Polsce. Wydawnictwo Promedia zorganizowało natomiast wykłady dotyczące marketingu sensorycznego czy efektywnej sprzedaży w dobie kryzysu. W trakcie targów porad wnętrzarskich udzielali także znani z programów telewizyjnych Daniel Wieleba (Wnętrza Daniela) oraz Urszula Kołodziejek-Herman (Dekoratornia). Na półmetku targów - 4 września - odbył się tradycyjny Wieczór Wystawcy, w trakcie którego żywiołowy koncert dała grupa Blue Cafe. Występ gwiazdy poprzedziło niesamowite show grupy Multivisual. W trakcie bankietu kapituła Demuth Expo Awards przyznała także nagrody 40. edycji MTM Ostróda. W tym roku nagradzano w trzech kategoriach: najlepsze stoisko, najlepszy mebel tapicerowany, najlepszy mebel skrzyniowy. Laureaci nagród Demuth Expo Awards:Najlepsze stoisko – ekspozycja firmy ForteNajlepszy mebel tapicerowany - narożnik Bavero firmy BenixNajlepszy mebel skrzyniowy – komoda wystawiona przez portal meblarstwo.pl Ostródzki profesjonalizm i klimatRozmach, z jakim organizatorzy przygotowali tegoroczną edycję, spotkał się z pozytywnym odbiorem wystawców i przybyłych gości z Polski i zagranicy. Wystawcy zgodnie przyznawali, że MTM charakteryzuje profesjonalna organizacja i pozytywny klimat sprzyjający rozmowom biznesowym. – Tegoroczną edycję określiłbym jednym słowem – rewelacja – powiedział Tomasz Wieszczak z firmy Benix. - Ostródzkie targi są sprawnie zorganizowane i świeższe niż inne tego typu imprezy w Polsce - uważa Boris Fleites-Jończyk z firmy Tagrel. Kolejna edycja targów meblowych odbędzie się jesienią 2014 r. Więcej informacji niebawem, ale już dziś zapraszamy Państwa do Areny Ostróda - nowoczesnego Centrum Targowo-Konferencyjnego Warmii i Mazur. Obiekt dysponuje 20 000 mkw. powierzchni wystawienniczej oraz 2000 mkw. powierzchni konferencyjnej, co daje trzecią pozycję w gronie tego typu obiektów pod względem wielkości w Polsce. Arena Ostróda ma wspaniałe warunki do organizacji wydarzeń biznesowych na najwyższym poziomie. Jak mówią organizatorzy – sukces tegorocznej edycji targów MTM jest istotnym impulsem do zaproponowania przedsiębiorcom przyszłego kalendarza imprez biznesowych w formule zapewniającej unikalne korzyści, których podstawą jest wysoka stopa wzrostu z inwestycji w udział w wystąpienie targowe. Więcej informacji o targach MTM, AMiA oraz Arena Inside:www.mtmostroda.pl www.amiaostroda.pl www.arenainside.plOrganizator: DEMUTH ALFA sp. z o.o. Tekst: MTM Ostróda

  • Wideorelacja z MTM Ostróda

    20 września 2013

    6 września br. zakończyła się 40., jubileuszowa edycja Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie. Jest to jedna z najważniejszych imprez tej branży w Polsce, których formuła, jak twierdzą jej uczestnicy, kolejny raz sprawdziła się doskonale. Tegoroczna edycja MTM w Ostródzie wzbogacona została o Targi Maszyn i Akcesoriów Amia oraz Targi Wnętrz Arena Inside. Po raz pierwszy także swoją obecność w Ostródzie mocno zaznaczyli goście zza wschodniej granicy. Na stoiskach rozmieszczonych na 14 000 metrów kwadratowych swoją ofertę zaprezentowały firmy nie tylko z Polski, ale także z zagranicy. Nie zabrakło liderów rynku meblarskiego, między innymi firm Forte, Meble Wójcik, Mebin, Benix. Swoją obecnością targi zaszczyciły także branżowe autorytety, np. Tadeusz Respondek i Wojciech Gieburowski, których gościliśmy na naszym stoisku. Zapraszamy do obejrzenia naszej wideorelacji z Ostródy.

  • INVEST HOTEL 2013

    10 października 2013

    Cztery dni targów Invest-Hotel, które zakończyły się 26 września br., minęły pod znakiem spotkań, wykładów, konferencji i nowoczesnych rozwiązań w branży hotelarskiej. Portal wnetrzarstwo.pl był jednym z patronów medialnych tej imprezy. Invest-Hotel to targi skierowane głównie do profesjonalistów. Z myślą o nich przygotowano szereg interesujących seminariów oraz szkoleń. Warsztaty „Travel 2.0” oraz „Jak nie dawać lastów” zgromadziły w pierwszym dniu liczne grono słuchaczy. Tematy poruszane w trakcie spotkań dotyczyły nowoczesnych kanałów komunikacji i sprzedaży online, czy też problematyki udzielania rabatów za rezerwacje last minute. Organizatorzy targów zadbali także o obecność najlepszych specjalistów od współpracy z dziennikarzami oraz budowania i promowania wizerunku marki. Drugiego dnia targów firmy Hostea i Projekt Hotel radziły uczestnikom, jak projektować hotele gościnne, oddziaływać na emocje i podświadomość klienta oraz obniżać koszty w obiektach hotelowych i gastronomicznych. Prestiżową nagrodę Złotego Medalu dla najlepszego produktu targów Invest-Hotel 2013 zdobyła firma Ganbanyoku z Łodzi. Zajmuje się ona produkcją i popularyzacją saun skalnych, czyli specjalnych płyt nagrzewanych do 42 - 44 st. C. Nagrody Acanthus Aureus za najciekawsze stoiska powędrowały do ADA COSMETICS GMBH, ART METAL SP. J., FARGOTEX SP. Z O.O., PAGED MEBLE SA i PPH WANDEX. Partnerami honorowym targów Invest-Hotel były Ministerstwo Gospodarki oraz Polska Izba Hotelarstwa. Ich udział potwierdził mocną pozycję tych targów jako największego wydarzenia w branży HoReCa. opr. (eb)fot. Organizatorzy targów Invest-Hotel