Meble sypialniane z drewna olchowego

Zobacz także:

  • Meble Polska 2013

    11 marca 2013

    Targi Meble Polska 2013 zakończyły się sukcesem, którego rozmiar zaskoczył nie tylko wystawców (co podkreślali w rozmowach), ale także nas – organizatorów. Było profesjonalnie, międzynarodowo, a często nawet tłoczno. W ciągu czterech targowych dni z ekspozycją zapoznało się ponad 15.000 osób, czyli o około 14 proc. więcej niż podczas ubiegłorocznej rekordowej edycji. Wystawcy zgodnie wskazywali na wysoki profesjonalizm publiczności, wśród której dominowali kupcy meblowi z kraju i zagranicy.

  • arena DESIGN 2013

    12 marca 2013

    Dobiegła końca arena DESIGN – spotkanie projektantów, architektów i przedsiębiorców, którego biznesowy charakter przyciąga do Poznania rzesze osób doceniających rolę wzornictwa w procesach przemysłowych. Podobnie jak w roku ubiegłym, ten międzynarodowy meeting połączony był w blok z targami Meble Polska i targami wyposażenia wnętrz HOME DECOR. Wszystkie trzy wydarzenia zgromadziły łącznie ponad 15 000 zwiedzających. Przez 5 lat istnienia arena DESIGN ugruntowała swoją pozycję na wzorniczej mapie Europy. W Poznaniu, jak co roku, tłumnie reprezentowani byli projektanci, studenci, wykładowcy uczelni artystycznych oraz przedsiębiorcy, którzy swoją strategię biznesową wiążą ze stojącym na wysokim poziomie designem. Projektując swój sukces, zapraszają oni do współpracy utalentowanych ludzi, dzięki którym możliwa jest realizacja ciekawych zamierzeń. Dzięki takiej twórczej kooperacji na rynku mamy coraz więcej produktów estetycznych, ergonomicznych i zrealizowanych z dbałością o ekonomiczny aspekt produkcji. Wśród osób, które odwiedziły ekspozycję, znaleźli się między innymi przedstawiciele największych polskich firm meblarskich oraz dziennikarze z mediów polskich i zagranicznych, którzy zwracali uwagę na doskonałą jakość polskiego wzornictwa. WZÓR DLA BIZNESU O wspomnianej jakości projektów dyskutowali także jurorzy konkursu TOP DESIGN award, którzy 5 marca wybrali 8 produktów, zasługujących w ich opinii na to prestiżowe wyróżnienie. Konkurs TOP DESIGN award jest jednym z filarów wydarzenia arena DESIGN i jednocześnie elementem, przez który realizowane jest jedno z jego podstawowych założeń – pokazywanie biznesowej strony wzornictwa. Dlatego podczas areny DESIGN nagradzani są producenci, którzy wykorzystują design jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej. W tegorocznej edycji konkursu spośród 20 wzorów, które poznaliśmy 24 stycznia po obradach 1. etapu konkursu, jury pod przewodnictwem Janusza Kaniewskiego i projektantek ze szwedzkiej grupy Front Design: Sofii Lagerkvist, Charlotte von der Lancken i Anny Lindgren postanowiło nagrodzić 8, w tym jeden za ergonomię. Są to: Kolekcja sof, foteli i leżanek Teddy Bear / producent: NOTI, projekt: Wierszyłłowski i ProjektanciGRUPA TEMATYCZNA: przestrzeń domowa Zlewozmywak granitowy Rapsodia / producent: Deante, projekt: Bogumiła ZawadaGRUPA TEMATYCZNA: kuchnia System stołów i stolików H2 / producent: Balma, projekt: Piotr KuchcińskiGRUPA TEMATYCZNA: biuro Betonowy element ażurowy STREAM LINE / producent: Libet Polska, projekt: Jerzy DobrzańskiGRUPA TEMATYCZNA: przestrzeń publiczna i ogrody Oświetlenie Tweeter / producent: Delta Ligot, projekt: Delta LightGRUPA TEMATYCZNA: oświetlenie Odkurzacz VC6000 / producent: Zelmer, projekt: Ergo DesignGRUPA TEMATYCZNA: media i sprzęt elektroniczny Fotel BUFA / producent: Landor Polska, projekt: MOWO studioGRUPA TEMATYCZNA: wyposażenie wnętrz Wyróżnienie za ergonomię: Krzesło 4 YOU by Vox/ producent: Meble Vox, projekt: Aleksandra Wiśniewska, Piotr Kuchciński FUNKCJONALNE SPOJRZENIE NA DESIGN Przy okazji Dnia Kobiet, warto wspomnieć, że tegoroczną areną DESIGN swoją charyzmą i skromnością nieproporcjonalną do sukcesu, jaki mają na koncie, zawładnęły trzy Szwedki z grupy Front Design: Sofia Lagerkvist, Charlotte von der Lancken i Anna Lindgren. Ich wykład „Story of things” zgromadził tłum osób, które miały okazję wysłuchać ciekawej opowieści o tym, za co kochamy, a za co nienawidzimy niektóre przedmioty. Skupienie się na towarzyszących ich odbiorowi emocjach konsumentów pozwoliło stworzyć szwedzkim projektantkom produkty, obok których nie da się przejść obojętnie. W swojej pracy projektantki koncentrują się między innymi na odkrywaniu innej niż tylko użytkowa funkcji przedmiotów. O funkcjonalności mówili w swoich wykładach także inni prelegenci, między innymi projektant Janusz Kaniewski, który pokazywał, w jaki sposób funkcjonalność determinowana jest przez punkt widzenia producenta. Tymczasem Anders Lundahl, fizjoterapeuta i wieloletni konsultant marki Kinnarps, przedstawił czynniki determinujące dobry projekt z punktu widzenia fizjonomii ludzkiego ciała oraz idei holistycznego podejścia zarówno do ergonomii, jak i do aranżacji przestrzeni stanowiska pracy. OSOBOWOŚĆ areny DESIGN O tym, że coraz więcej osób szuka w przedmiotach historii, a dla jeszcze większej liczby ważne jest nazwisko projektanta, wiadomo od dawna. arena DESIGN także nie jest bezosobowa i to w dużej mierze wpływa na jej rozpoznawalność i jakość. Osobowość wydarzenia to składowa osobowości jej gości, projektantów dzielących się swoim doświadczeniem, mediów, studentów pochylonych nad stołami projektowymi oraz biznesmenów z uwagą oceniających prezentowane prace. Projektowanie polega na współpracy – mówiły w swoim wykładzie członkinie Front Design. Również koncept areny DESIGN opiera się na współpracy – współpracy pomiędzy przedstawicielami świata wzornictwa i biznesu, współpracy przy tworzeniu takich właśnie wydarzeń. Dlatego jej sukces, będący dowodem na popularność dobrej jakości projektów nie tylko wśród miłośników designu, ale także wśród coraz szerszej rzeszy przedsiębiorców, to sukces wzornictwa w ogóle.

  • Home Decor 2013

    20 marca 2013

    Wielki sukces targów HOME DECOR! W ciągu czterech targowych dni z ekspozycją zapoznało się ponad 15.000 osób, czyli o około 14 proc. więcej niż podczas ubiegłorocznej rekordowej edycji. Na targach HOME DECOR swoją ofertę prezentowało w tym roku 120 firm z 10 krajów. Wśród wystawców znalazły się czołowe firmy działające w branży wystroju i wyposażenia wnętrz. Na stoiskach prezentowano nowe kolekcje tekstyliów, dekoracji, ceramiki, szkła i oświetlenia. Wystawcy dobrze przygotowali się na cztery dni pełne intensywnych kontraktacji, ich stoiska licznie odwiedzali: przedstawiciele sklepów, hurtowni, sieci handlowych i hoteli oraz projektanci, architekci wnętrz i kupcy meblowi. Ci ostatni stawili się w tym roku wyjątkowo licznie, w związku z odbywającymi się w tym samym czasie na terenach MTP targami MEBLE POLSKA.

  • Żywy ogień czy złudzenie? Jeszcze nigdy iluzja ni...

    09 maja 2013

    źródło: www.optiflame.pl