Nowojorskie metro w Krakowie

Aranżacje i pomysły
Nowojorskie metro w Krakowie

Na dworcu PKP Kraków pojawi się nowe miejsce wyróżniające się nie tylko szerszym asortymentem burgerów, ale także oryginalnym wnętrzem inspirowanym nowojorską stacją metra. Lokal został zaprojektowany przez Forbis Group.

Główną inspiracją przy tworzeniu koncepcji 88th STREET było nowojorskie metro. Oryginalność, miejski charakter, niezobowiązująca stylistyka to cechy, które najlepiej opisują wnętrze lokalu zaprojektowanego przez Dominikę Ladowską oraz Annę Oksiutę, architektki z Forbis Group. W aranżacji 88th STREET wprowadzono nie tylko klimat stacji metra, ale całego Nowego Jorku. Żółto-czarno-biała kolorystyka nawiązuje do słynnych nowojorskich taksówek, okrągłe stoliki z hokerami wyglądają dokładnie jak te w miejskich barach, a wrażenie dodatkowo potęguje grafika przedstawiająca Wielkie Jabłko z lotu ptaka.
Układ wnętrza, rozmieszczenie stolików, lady oraz tablice z menu doskonale nawiązują do charakteru nowojorskich knajpek. Jednocześnie elementy drewniane, takie jak długie stoły czy wykończenie ścian, nadają nieco cieplejszego i bardziej europejskiego klimatu. Centralnym elementem lokalu jest lada – tutaj znajduje się ekspozycja z szybkimi daniami na wynos i jednocześnie miejsce obsługi klientów.

Nad tą częścią umieszczone zostało podświetlane menu z wybranymi pozycjami, a obok - nowoczesna tablica z tradycyjnym spisem wszystkich dań. Za tą częścią ulokowano otwartą kuchnię, gdzie goście mogą podejrzeć, jak ich dania są przygotowywane. Boczne części lokalu to miejsca dla gości. Z jednej strony mieszczą się wspomniane wysokie stoły, natomiast z drugiej - bardziej kameralne, okrągłe stoliki. Ciekawym elementem są półki z książkami i akcesoriami rodem z Nowego Jorku. Na uwagę zasługuje również oświetlenie – duże lampy z kloszami oraz nastrojowe, kolorowe światełka.

Identyfikacja wizualna opiera się na połączeniu trzech kolorów - czarnego, białego oraz żółtego.
- Komunikacja 88th STREET prowadzona jest poprzez wygląd lokali, ich zadaniem jest generowanie świadomości nowej marki jako przystępnej, przyjaznej i oferującej dobrej jakości dania - zaznaczają architektki z Forbis Group.
Na witrynie zostało zaplanowane miejsce na prezentowanie bieżących ofert czy edycji limitowanych, które mogą zainteresować stałych bywalców. Wysoka jakość jest dodatkowo komunikowana poprzez literę Q w znaku firmowym - komunikat jest jasny: „najlepsze składniki, najlepszy smak”.

Opr. EB
Fot. Orbis Group